Prioriteiten stellen en balans terug vinden in werk en privé

Waar ben ik?

Vorige week maandag begon mijn nieuwe werkjaar en eerlijk gezegd had ik er dit keer echt geen zin in. Liever bleef ik nog een poosje aan rommelen. Me nergens druk over maken. Niets hoeven. Heerlijk!

Maar de vakantie is voorbij en ik moet weer oppakken waar ik mee bezig was. Echt niet gemakkelijk soms.

Langzaam slopen demotiverende gedachten mijn hoofd binnen. ‘Waar moet ik nou mee beginnen? Geen idee. Ik krijg nooit grip op al die plannen?’ ‘Ik kan echt geen webinars gaan geven. Dat kan ik helemaal niet. Ik heb niks met techniek.’ En uiteindelijk: ‘Kan ik niet gewoon met pensioen gaan?’ (nee, dat kan inderdaad niet. Als ik dat al echt wil.)

Vervolgens ging ik uitstellen. Die VOG aanvragen kan vanmiddag wel en keuzes kan ik nu echt nog niet maken. Eerst maar eens koffie en een beetje opruimen. Ik heb nog de hele dag voor me.

Ken je dat?

Opstarten is een hele klus. Zeker als je met complexe zaken wilt beginnen. Voor je het weet schiet je in een negatieve spiraal. Leuk is dat niet en het kost ook nog eens veel energie.

Gelukkig kwam ik tijdens het opruimen dit filmpje tegen. Het hielp me weer in de juiste mindset. Kijken dus als je ook een positievere houding kunt gebruiken en het duurt maar 3,5 minuut.

Wil je meer tips? Download hier mijn e-book “In 7 stappen meer grip op je tijd”.

Hartelijke groet,

May

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *